wtorek, 22 grudnia 2015

TUTU Świąteczne? niekoniecznie :)

W listopadzie najbardziej czeka się na grudzień, bo święta, wiadomo...
w grudniu natomiast najczęściej się okazuje, że w natłoku zajęć i codziennych obowiązków nie możemy się wczuć w ten przyjemny, świąteczny klimat.
Obowiązki... bo okna trzeba umyć! generalnie posprzątać dom, zakupy, prezenty! już samo zastanawianie się nad nimi spędza sen z powiek, choinka? ubiorę szybciej, bo potem czasu nie będzie, kuchnia pochłania, zapachy wypieki... I nagle okazuje się, że ten przedświąteczny czas to ciężka praca.

To ja proponuję o prezentach zacząć myśleć nieco wcześniej...
I okna można szybciej umyć, porządki wcale nie muszą być gruntowne, bo najważniejsze, żeby na święta nie być zmęczonym, wówczas nie mamy nastroju, żeby się nacieszyć atmosferą, bliskimi, pysznościami, prezentami...


Szybkie tutu dla zapracowanych Mam :)
Do wykorzystania nie tylko w święta, gwarantuję, że nawet te najmłodsze Gwiazdy będą zachwycone


Najpierw należy zaopatrzyć się w tiul i w ażurową opaskę.
Przestudiowałam kilka blogów, znakomitych z resztą. Na jednym Pani poleca amerykański tiul w niejakim sklepie ze słowem GOLD w nazwie. Stokrotnie odradzam ! Nie tiul, bo ten był dobrej jakości, ale sam sklep. Już nawet nie wnikam jak policzyli za tiul, zapłaciłam bardzo dużo pieniążków, po 3 tygodniach okazało się, że połowy towaru nie ma... dłuższa historia. Nie polecam. Za to bardzo polecam allegro. Wystarczy wpisać tiul w rolce (nie mylić z organzą).
szerokość 15 cm
długość?
Zużyłam niecałe 3 roki 9m, na małe tutu, czyli dla dziewczynki między 12 a 24 miesiące
Natomiast na dziewczynkę od 2-5 mniej więcej 5 rolek 9m

Do każdej z tych spódniczek wykorzystałam jednakowej szerokości opaskę ażurową, których też pełno na allegro.

Pierwszy i drugi rząd dziurek, wypełniałam każde oczko, a trzeci rząd co druga dziurkę.

Kiedy już mamy niezbędne akcesoria, możemy zaczynać.
Można jeszcze dokupić wstążkę i dżety, które przyklejają się pod wpływem
 wysokiej temperatury (żelazka)

Potrzebujemy jeszcze czegoś na co można nawinąć nasz tiul. Polecam pokrywkę od pudełka od butów, łatwiej się przecina tiul. Małe tutu nawijałam na zeszyt w twardej oprawie. Jestem przekonana, ze znajdziecie coś odpowiedniego dla siebie, może się nawet podzielicie patentami :)

Jeśli opaskę zakładacie na szklany wazon, owińcie go folią spożywczą, ta cenna rada ułatwiła mi pracę.

Kolorystyka podpatrzona z innego bloga






















Czas wykonania?
Maksymalnie godzina, a dla wprawionych 30 minut :)

POWODZENIA



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz